آموزش ساخت بک فایر (آتیش از اگزوز )

آموزش ساختن بک فایر Back Fire (آتیش از اگزوز) (سیستم انژکتور)


توجه : این بک فایر برای سیستم انژکتور طراحی شده

توجه:این مطلب توسط دوست حرفه ای ما در اسپرت کردن یعنی

آقای پدرام فخرقاضی ارسال شده)


سلام به تمامیه دوستان گله گلابه خودم خوبین ؟

ببخشید که دیر آموزشو گذاشتم

خب برای ساختن بک فایر اولین چیزی که باید بدونی اینه که قدرت ماشینت در چه حده !!

ماشینای سمند . 206 . 405 . زانتیا . ماکسیما . و ... ماشینایی که سوختشون صدی 10 به بالا هسشت برای این کار حرف ندارن خیلی عالی جواب میدن

ماشینایی مثل پراید پی کی رنو ماتیز و ... این ماشینای کوچول موچولو برای این کار خیلی مناسب نیستن

درسته بک فایر رو همه نوع ماشینی جواب میده مهم اینه که چجوری جواب بده !!!

برای شروع اولین کاری باید انجام داد

. کاتالیزور اگزوزو باید برداشت

. منبع فابریک ماشینو با نوع اسپرت عوض کرد . بعضی منبع ها هستن مخصوصه همین کارن (رو منبع فابریک ماشین جواب نمیده)

.  در صورت لوزوم چیپ ECU رو با نوع  تیونینگ تعویض کرد (این کار لازم نیست انجام بشه اگر بخواین خیلی خیلی آتیشش طولانی باشه این کارو باید انجام داد . در ضمن هزینه تعویض چیپ ECU خیلی بالاست پس کاری به ECU  نداشته باشین (برای تیونینگ حرفه ایه) )

. تهیه کردن کویل از نوعی که روی خود ماشین هست (نگران نباشین اگر به هر تنظیم موتوری مراجعه کنید به صورت رایگان یه کویل دست دوم بهتون میده) اگر هم بخواین میتونین نو بخرین اما گرونه

. خریدن شمع ماشین پرایدی بخرین بهتره (من دو الکترودی خریدم) مهم نیست حتما جنس خوب باشه

. وایر – اگر به همون تنظیم موتوری بگید یه وایر هم بهتون میده (وایر انژکتوری 1 دونه گیر نمیاد که بخواین بخرین)

. خریدن رله قطع کن میتونید از دزدگیریا تهیه کنید

. خرید یک کلید قطع و وصل با یه شسی کوچولو

. خرید 2 عدد رله 12 ولت با یه برد کوچیک از لوازم الکترونیکیها متونید تهیه کنید (من این قسمتو خودم ساختم) برای ساختن این رله باید کمی از الکترونیک سرتون بشه

حالا میریم سر ساختنش >

وقتی منبع اگزوز خریدین رفتین که نصبش کنید به اگزوز ساز بگید چهار پنج سانت به سر اگزوز سوراخ کنه و شمع و کار بده

بعد کویل یه جای مناسب محکم پیچ میکنید و وایرو مزنید بهش باید بدونید کویل دوبلا 3 رشته سیم دارن 1 برق ثابت + . و 2 تا نویز و هر کودوم از سیمای نویز ماله دوتا وایره . شما باید از کویل یه سیم ثابث برف + و یه سیم نویز به داخل کاپوت بکشین

بعد رله قطع کن میزارین سر راه برق کویل ماشین (اگر کمی فنی باشیدو از الکترونیک سرتون بشه با دیدن رله قطع کن خودتون سیماشونو میشناسین)

حالا میرسیم به ساختن رله اصلی هر رله 5 پایه داره 2 تاشون برق خود رله هست 3 تای دیگه یکی برق مشترک . یکی برق ثابت که با کار کردن رله قطع میشه و یکیم وقتی رله کار میکنه بهش برق داده میشه ( یعنی برق از یک پایه به پایه دیگه میده) براتون نقششو میکش میذارم

باید طوری بسازین که یک رله وظیفش قطع کردن برق – منفی رله قطع کن و رله نویز باشه

اون یکی رله کارش قطع کردن نویز  کویل ماشین و همون نویزو بده به کویل اگزوز ( یعنی وقتی کلید فشار میدی نویز کویل ماشینو قطع کنه بده به کویل اگزوز تا شمع داخل اگزوز جرقه بزنه)

 

 


یعنی وقتی کلید فشار میدین رله قطع کن به کار میوفته و برق اصلی کویل ماشین قطع میکنه تا 4 تا شمع جرقه نزنن و اون 2تا رله هم به کار میوفتن برق نویز ماشینو قطع میکنن و به کویل اگزوز میدن و شمع داخل اگزوز جرقه میزنه وگازی که در اثر نسوخته شدن بنزی در سیلند به وجود میادو آتیش میگیره  که حاصلش میشه یه آتیش ابی رنگ خوشگل بعضی ها فکر میکنن وقتی کلیدو میزننو شمع ها جرقه نمیزنن بنزین خام به صورت روان تا سر اگزوز میاد بعد آتیش میگیره !!!!

نه این طوری نیـــــــــــــــــــــــــست !!!!

وقتی شمع ها جرقه نمیزنن بنزین تو سیلندر سوخته نمیشه و به صورت خام وارد  مانیفولد میشه مانیفولد که از حرارت بالایی برخورداره  این بنزینو به گاز تبدیل میکنه و این گاز حاویه اکسیژن هست و از طریق لوله اگزوز به بیرن هدایت میشه که با جرقه زدن سر اگزوز آتیش میگیره.

امید وارم اینایی که نوشتن به دردتون بخوره وبتونی خودتون بسازینش

کلا هزینه بک فایری که ساختم 15 هزار تومان شده.(البته یک سری دست دوم و من یک سری رو مجانی تهیه کردم شد 15 هزار تومان)

البته باید بگم من قبلا منبع اسپرت خریده و خرده کارهاشو کرده بودم

اگر بخوام از صفر حساب کنم (یعنی شما هیچی هنوز رو ماشینتو نصب ندارین) میشه 50 هزار تومان تازه نورمالشو حساب کردم . اگر هم بخواین کیتشو آماده بخرین سر از 130 هزار تومان در میاد (یعنی 50تومان بابت خرده کاری (مقدمه) و 80 هزار تومان بابت کیت بک فایر) تازه کیت بک فایر تا 160 هزار تومان هم داریم.(تازه اینها قیمت چندوقت پیشه که من نصب کردم)

 

اگر سوالی براتون پیش اومد بپرسید جواب میدم.



افزایش قدرت موتور

برای افزایش قدرت موتور:
درموتورهای بنزینی هرچه هوا با بنزین بهترترکیب شود بازده حرارتی موتوروبه دنبال آن قدرت موتور بالا ترمی رود برای رسیدن به این شرایط ایده آل راه های متعددی وجود دارد ازجمله انژکتوری کردن موتورها دراین روش بنزین به حالت پودردرآمده ولی درهوای ورودی تغییری ایجاد نمی شود که این حالت تا حدی انتظارات ما را برطرف می کند اما برای رسیدن به حداکثر قدرت لازم است هوای ورودی به حالت گردبادی درآید برای ایجاد این حالت باید درمسیرهوای ورودی پره هایی قرار داد تا حالت چرخشی لازم درهوا به وجود بیاید. این پره ها به حالت های خاص وبا زوایای حساب شده طراحی شده ودردهانه ی مانیفولد یا دهانه ی فیلترهوا نصب می شود وهوا با گذرازلابه لای آن حالت گردبادی لازم را پیدا کرده وعلاوه براین که به خوبی با بنزین ترکیب شده درداخل سیلندرنیزبه خوبی چرخش کرده سوخت به طور کامل محترق می شود. نام علمی این تکنولوژی جدید توربوناتوربوده که دربازار با نام های تجاری متفاوت ازجمله : توربو- سایکلون 3 و... معرفی شده است.
توربوناتور با صرف کمترین زمان وکمترین تغییردرموتورخودروتا 24 درصد مصرف بنزین را کاهش می دهد همچنین 20 درصد توان موتوررا افزایش می دهد که رقم قابل توجهی می باشد دیگرویژگی های این تکنولوژی عبارتنداز:
S کاهش 17% ازآلایندگی گازهای خروجی اتومبیل وجلوگیری ازآلودگی هوا
S افزایش عمرمفید شمع ها تا 2 برابر
S روانترکارکردن موتوروکاهش صدای موتورتا 5 دسی بل
S کاهش فشارموتوردرهنگام استفاده ازکولر
S سریعترروشن شدن موتوردرزمستان
S تقویت قدرت سیستم ترمز
S ارزانی قیمت تمام شده تجهیزات نسبت به افزایش 20درصدی قدرت موتور.

حکايت صدا دار کردن خودروها

حکايت صدا دار کردن خودروها :
همه شما حتماً شب هاي پنج شنبه يا جمعه شب ها رفتين بيرون اگه کمي دقت کنين با خودرو هايي بر خورد مي کنيد که اصلاً صداي نرمالي ندارند.
در بعضي از موارد صداي خودرو  مورد نظر شبيه صداي خودرو هاي فرمول يک است.گاهي شبيه صداي خودرو هاي شرکت کننده دررالي داکار است . بعضي وقت ها هم وقتي اتومبيلي از کنار شما رد مي شود فکر مي کنيد که يک هواپيماي ملخي  مربوط به جنگ جهاني دوم پشت سر شماست .گاهي وقت ها هم اين صدا شبيه هيچ صدايي نيست و جز مردم آزاري خاصيت  ديگه نداره. اما در ايران شما براي تقويت خودرو  خود و اصلاح و بهبود سيستم تخليه يا همان اگزوز مي توانيد سه کار انجام دهيد:
1.سو راخ کردن منبع اگزوز :  اين روش هيچ تاثيري روي سيستم تخليه نداردو فقط براي ايجاد صداي اسپرت انجام مي شود. البته بايد بگم که اين روش اصلا استاندارد  نيست در اين روش گاهي ديده شده که از لوازم و وسايل لوله کشي آب  استفاده مي شود. مثلا از شير فلکه يا لوله آب  استفاده شده.
2. برداشتن منبع اگزوز  يا برداشتن پرده هاي داخل منبع : اين روش مي تواند بين سه تا پنج درصد به قدرت موتور شما بيافزايد،اما اين هم روش استانداردي نيست .چون ميزان صداي خروجي از اگزوز ها در دور هاي بالاتر بسيار زياد است همچنين اين روش باعث ميشه تا ميزان آلايندگي ها افزايش پيدا کنه .
3. استفاده از هاوارد :اين روش تنها روش استاندارد و  قابل قبولي براي خودرو است که مي توان براي بهبود سيستم اگزوز و همچنين ايجاد صداي اسپرت از آن استفاده مي شود.  هاوارد منبع اگزوز نسبتا بزرگي است که همراه با يک لوله استيل به مانيفولد دود  وصل ميشه اين وسيله به علت صاف و صيقلي بودن و همچنين شيوه طراحي آن مي تواند قدرت موتور شما را بين پنج تا ده درصد افزايش دهد دليل اين مساله تخليه سريع دود است.

(توجه:صدایی رو که هدرز و منبع اگزوز اسپرت ایجاد میکنه هیچ وقت منبع اگزوزهای مصنوعی ایجاد نمیکنن)

 

تقویت خودرو

اگر شما می خواهید خودروی خود را اسپرت کنید من در این امر شما را یاری میکنم:

1:  در اول به تزئنات داخلی میرسید
1-1 یک دست روکش با سلیقه خودتون انتخاب کنید که روکشها قیمتی بین 50 هزار تومان تا 500 هزار تومان دارند که دادن بیش از 300 هزار به روکش کاملا اشتباه است البته روکش شما بهتر است چرم باشد
2-1 فرمان خودرو را عوض کرده مطابق با سلیقه خودتون انتخاب کنید که فرمانها قیمتی بین 45 هزار تومان تا 600 هزار تومان دارند
3-1 دسته دنده ماشین را عوض کنیند که اونها هم قیمتی بین 8 هزار تا 50 هزار دارند
4-1 یک عدد دستگیر برای ترمز دستی که قیمتی بین 1500 تا 15 هزار تومان دارند
5-1 نشانگر های اعلان خودرو را عوض کنید که آنها هم قیمتی بین 1500 تا 200 هزار تومان دارند
6-1 داشبورد و سینه خودرو و درها را همرنگ با روکشها کنید که قیمتی حدود 15 تا 150 هزار تومان میشود

2: دوم تزئینات بیرون خودرو1

-2 یک سری رینگ اسپرت که قیمتی از 500 هزار تا 2 میلیون هست که به سلیقه و میزان توان خرید شما بستگی دارد که از خرید لاستیکهای فاق کوتاه خودداری کنید
2-2 رکاب برای خودرو که بین 30 هزار تا 700 هزار هست و میتونین بخرین
3-2 زدن زیر سپر یا تعویض سپر که بین 30 هزار تا 2 میلیون هستش که باید در انتخاب اونها هم دقت کنید
4 -2 تعویض چراغها که قیمتی بین 30 هزار تا 400 هزار هست
5-2 پایین آوردن ارتفاع ماشین که اونهم  بستگی به کرم فنر ساز داره (زیاد پایین نیارین نه که کیفیت آسفالت خیابونا خوبه زیر ماشینتون هی زمین رو بوس میکنه)
6-2 رنگی کردن شیشه ها که اونهم 8 تا 15 هزار خرج داره
7-2 گذاشتن یک سر اگزوز یا تعویض انبار که بین 9 تا 200 هزار خرج داره.

3:سوم تقویت موتور خودرو

 1-3 بستن فیلتر هوای اسپرت که بین 50 تا 300 هزار قیمت دارن (البته ارزونها بیشتر صدای موتور را زیبا میکنند)
2-3 بستن استرس بار برای افزایش میزان تعادل و مخصوصا ماشینهای رینگ اسپرت و خوابیده
3-3 بستن هدرز که بستگی به نوعشون از 5 تا 15 اسب بخار قدرت ماشین شما رو افزایش میده
شما میتوانید با 7 میلیون خودرویی اسپرت و زیبا داشته باشید

پراید امین

سلام

این هم چند عکس از ماشین خودم

http://upload7.ir/images/86187213911333445811.jpg

http://upload7.ir/images/08372074640385390090.jpg

http://upload7.ir/images/51748205653170070458.jpg

http://upload7.ir/images/17360869423773256814.jpg

http://upload7.ir/images/06223109790760775780.jpg

http://upload7.ir/images/07893453277304263272.jpg

http://upload7.ir/images/21717982838236756160.jpg

http://upload7.ir/images/59091467850146782326.jpg

http://upload7.ir/images/60277663199774958767.jpg

http://upload7.ir/images/95981261307630328699.jpg

دوست دارم من رو از نظرات حرفه ای تون مطلع کنین

بیاین تبادل نظر کنیم

ماشین امین

سلام

اینم ماشین خودم

دوست دارم صادقانه نظر بدین

http://upload7.ir/images/13965568753157412169.jpg

http://upload7.ir/images/53789937330942159265.jpg

http://upload7.ir/images/32226797138942382306.jpg

بازم اگه بخواین عکس های دیگه میذارم